לוגו

מהמערכות המתקדמות בעולם העסקים – מהי מערכת SAP בענן?

SAP היא שם דבר בעולם העסקים מזה שנים. זו היא מערכת ERP בולטת מאוד אשר מובילה בתחום זה ומציעה פתרון שימושי ומתוחכם לניהול עסקים. כיום, מערכת SAP זמינה גם כשרות ענן! מה SAP בענן מציעה לכם כבעלי עסקים? זו היא סקירה קצרה שתסביר.

SAP בענן – בחזית המחשוב העסקי

ניהול עסקי באמצעות מחשוב הוא כיום הכרח. אין עסק שלא משתמש במחשבים ובאוסף של תוכנות, בסיסיות לפחות. למעשה, המחשוב כבר עבר מזמן ממצב של מותרות, לסוג של הכרח. מאחר שכולם משתמשים בכך, עסק שינסה לתפקד ללא מחשוב, ברוב המקרים פשוט יישאר מאחור. יש גם צד שני לסיפור, חשוב מאוד – האפשרות לנצל את המחשוב לשם קבלת יתרון עסקי, פריצת דרך, התייעלות מיוחדת ועוד. מערכות ERP עשויות לסייע בכך מאוד. באופן מיוחד, שכירה של מערכת SAP בענן מאפשרת לשלב יכולות מתקדמות מאוד עם עלויות נוחות. מחשוב עסקי הוא לא מטרה בפני עצמו, אלא רק כלי עזר לקידום מטרותיכם כעסק. SAP בענן עושה בדיוק את זה – מפשטת עבורכם את המחשוב ומשפרת עבורכם את הניהול העסקי. בפועל, עסקים רבים מארגנים את פעילותם סביב מערכת סאפ, אשר הוכיחה את עצמה כמערכת אמינה, חזקה ומתקדמת.

ERP – תזכורת קצרה

כתזכורת קצרה, נציין כי ERP פירושו Enterprise Resource Planning. מערכות אלה מרכזות למקום אחד, את המידע העסקי העיקרי וגם את תהליכי העבודה שבליבת פעילותכם. תודות לכך, מקבלים פישוט של הפעילות, ניהול מידע משופר, התייעלות רוחבית, שיפור קבלת ההחלטות בעסק ותועלות חשובות נוספות. ERP מבוסס על חלקים ("מודולים") שונים, אשר מטפלים בפעילויות שונות של העסק. למשל מודול ניהול כספי או ניהול קשרי לקוחות. עם זאת, כולם פועלים בצורה אינטגרטיבית, למעשה כתוכנה אחת. גם ממשק המשתמש מול מפעילי המערכת בעסק, אחיד וקבוע בין המודולים השונים. הגישה הריכוזית של ERP, שונה מהותית מגישת איסוף התוכנות הנקודתית, אחת אחרי השניה. כלומר, מגישה של תוכנות נפרדות, אשר מצטברות פעמים רבות לאוסף תוכנות מגושם ולא אינטגרטיבי. עבודה עם ERP דורשת יותר תכנון ומחשבה מראש, אך היא הדרך המומלצת והחכמה, לשילוב מחשוב בעסק.

 

 

במודל הענן

במחיר של החל מ-50$ לחודש (אצל חברת GNS), ERP במודל ענן מהווה מערכת מחשוב משתלמת מאוד. היבט העלויות משמעותי מאוד בהקשר ERP, מאחר שאלה נוטות להיות מערכות מורכבות במיוחד. לכן, בהתקנתן כמערכת פנימית בעסק, מערכות ERP הן פעמים רבות יקרות למדי. אופן העבודה "בענן", מאפשר גם

  • התאמה דינאמית לדרישות המשאבים – הדרישות ממשאבי המחשוב משתנות עם הזמן, ככל שפעילות העסק משתנה, כאשר הוא גדל, קטן וכדומה. בצריכת ERP של SAP כשרות ענן, ההתאמה לכך היא אוטומטית ומהירה. למעשה, “שקופה" מבחינתכם כעסק. התשלום הוא רק על המשאבים שנצרכים בפועל, כך שנחסך בזבוז על החזקה של משאבי מחשוב מיותרים בתוך העסק.
  • גישה למערכת מכל מקום ומכשיר – ניתן לגשת ל-SAP בענן, מכל התקן מחשוב שכולל דפדפן, בכל זמן, מכל מקום בו יש חיבור אינטרנט.
  • המשכיות עסקית – גישה זו, אפשרית כמובן גם במצבי חירום בתוך העסק עצמו.

חשוב לציין שהמעבר לשרות SAP בענן יכול להתבצע בצורה מהירה וחלקה מאוד. כמו כן, ERP של סאפ במודל ענן מחברת GNS מספק זמינות גבוהה של המערכת, מכל מקום בעולם, ביצועים מצוינים ושרידות גבוהה.

לסיכום

SAP מהווה פתרון מעולה לניהול עסקי, כאשר מודל הענן לוקח זאת אפילו צעד נוסף קדימה. כיצד תנהלו את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר, אם לא באמצעות כלים כאלה?

נגישות