לוגו

חינוך במועצה האזורית: לאיזה סיוע רפואי זכאים תלמידים עם צרכים רפואיים?

המועצה האזורית מטה בנימין היא המועצה הגדולה ביותר בישראל והיא מספקת בעבור תושביה מגוון רחב של שירותים, כולל סיוע רפואי לו זכאי כל תלמיד בעל צרכים רפואיים אשר במסגרתם זכאי לקבלת סיוע. למעשה, המועצה מפעילה בשיתוף משרד החינוך תוכנית אשר נועדה לסייע לאותם תלמידים להגשים את עצמם ואת השאיפות המקצועיות שלהם, כאשר הייחודיות של הסיוע הרפואי מגיעה לידי ביטוי במעטפת מקצועית מלאה. לאיזה סיוע רפואי אפשר לצפות בעבור תלמידים אשר זקוקים לכך מכורח רקע רפואי? להלן כל הפרטים.

מיצוי זכויות בעבור תלמידים עם רקע רפואי – כל מה שצריך לדעת

המועצה האזורית מטה בנימין עובדת בשיתוף פעולה מלא עם משרד החינוך, ובהתאם לך פועלת בהתאם להנחיות של המשרד. הקריטריונים אשר קובעים כי תלמיד יכול לקבל סיוע רפואי כוללים בין היתר: ניטור של רמת דם והזרקה של אינסולין בעבור תלמידים אשר מאובחנים עם סוכרת, הזנה דרך זונדה, טיפול באלרגיה מסכנת חיים למוצרי מזון כמו חלב, בוטנים, שומשום, מתן חמצן ועוד. חשוב להבין כי תלמידי חינוך רגיל אשר יש להם צרכים רפואיים אשר דורשים טיפול פולשני או השגחה במצב מסכן חיים זכאים לקבל סיוע במסגרת של יום הלימודים, אך גם בזמן מסגרת של חופשות.

הרשות המקומית מטה בנימין היא זו שאחראית להסדיר את הליך הגשת הבקשה ובהתאם לכך מעסיקה מלווים כמו סייעות אשר מסייעות לתלמידים בחינוך רגיל כמו גם בחינוך מיוחד. שימו לב כי בשביל לקבל את הסיוע הרפואי נדרש להנפיק למועצה חוות דעת רפואית מטעם רופא מומחה וזאת בהתאם לתחום האחריות שלו בנוגע לבעיה הרפואית אשר בגינה נדרש לקבל סיוע, כאשר לבקשה הזו צריך לצרף גם צילום של תעודת זהות.

מה חשוב לדעת לגבי הגשת בקשה?

קבלת סיוע רפואי בעבור תלמידים אשר זקוקים לכך היא לא הטבה אלא חובה אשר נועדה לסייע להם ליצור אורח חיים נורמטיבי ותקין כמו כל הילדים וזאת למרות מצב רפואי. הגשה של בקשה לקבלת סיוע יכולה להתבצע באמצעות האתר הרשמי של המועצה, כאשר שימו לב כי ההרשמה לשנת הלימודים הבאה כבר נפתחה ועל כן חשוב לבצע את התהליך של הגשת המסמכים בהקדם, כל זאת מתוך מטרה לקבל את הסיוע מצד מלווים וסייעות אשר מתמחות בתחום הזה.

לסיכום

מיצוי זכויות בעבור תלמידים הזקוקים לכך בעקבות רקע רפואי היא בעלת השפעה חיובית על היכולת שלכם לסייע לילדים, בייחוד על רקע העובדה כי המועצה האזורית מסייעת במסגרת של פעילות אשר מתבצעת על ידי צוות מוכשר אשר מספק את המענה בעבור ציבור ההורים, כאשר דרך האתר הרשמי של המועצה ניתן לקבל את כל המידע החשוב ביותר, לטובת מיצוי זכויות לילדים.

נגישות